اگر به دنبال کار در حوزه‌ی کامپیوتر هستید حتما در آگهی‎های همکاری با جمله‎ی " به یک سئوکار نیازمندیم" زیاد برخورد کردید.در این مطلب می خواهم شما را با سئو آشنا کنم. اینکه بدانیم کارایی سئو (SEO) چیست؟ اصلا چرا باید به سئو اهمیت بدهیم؟



نتیجه تصویری برای ‪seo‬‏



سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف سه کلمه Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی برای موتورهای‌جستجو است. از فعالیت‌های سئوکار می توان طراحی سایت و تولید محتوا را نام برد؛ که باعث افزایش تعداد و کیفیت بازدیدکنندگان یا بهبود رتبه بندی سایت در نتایج جستجو مرورگرها است.


توضیحنتیجه تصویری برای ‪seo‬‏


چرا SEO اهمیت دارد؟

امروزه بازاریابی جستجوگرها بسیار مهم است. زیرا موتورهای جستجو هرروزه به میلیون‌ها کاربر که به دنبال جواب سوالات ویا حل مشکلات خود هستند؛ کمک می کند.

بیشتر کاربران موتور‎جستجو برروی یکی از پنج پیشنهاد برتر در صفحات نتایج کلیک می کنند. هم‌چنین تحقیقات نشان می‌دهد که وب‌سایت ها در صفحه اول گوگل تقریبا 95 درصد از کلیک ها را دریافت می‌کنند.

SEO می تواند مارا از دست رقابت با سایت‌های دیگرنجات دهد.مثلا اگر دو وب‌سایت یک وسیله‌ی مشابه را به فروش برسانند؛ سایتی که بهینه‌سازی شده است قطعا فروش بیشتری خواهدداشت.

درنهایت اینکه کاربران به موتورهای‌جستجو اعتماد می‌کنند. حضور در موقعیت‌های بالا برای کلمات‌کلیدی که کاربرجستجو می کند؛ اعتماد او را به وب سایت مان افزایش می دهد.


نتیجه تصویری برای ‪seo‬‏


مراحل اصلی SEO چیست؟

هنگام جستجو مطالب در موتورهای‌جستجو؛ ترتیب نمایش وب‌سایت‌ها بر اساس الگوریتم‌هایی پیچیده است. این الگوریتم ها عوامل مختلفی را برای انتخاب نمایش وب‌سایت ها درنظر می‌گیرند. SEO را می‌توان به دو مرحله ی اصلی شکست:

1-    SEO درون  وب‌سایت: قوانینی که در وب‌سایت شما اعمال می‌شود.از جمله داشتن محتوای فوق‌العاده و مفید و به کار بردن کلماتی که کاربردر جستجو از آن ها استفاده می‌کند.

2-   SEO خارج از وب‌سایت: اینکه بتوانید از سایت های مهم لینک بگیریدو سایت خود را با استفاده از راه‌های مختلف به کاربران معرفی کنید.


و خلاصه اینکه باید در ابتدا بدانیم که کاربران به دنبال چه محتوایی هستند. وب سایتی می تواند در رتبه بندی های بالا قرار بگیرد که محتوای خوب ومفیدی داشته باش‍د.