اصــــــول فنـــــــــاوری اطــــــــــلاعات

مطالب و دیده های کامپیوتری جذابمونو به اشتراک میزاریم...

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

Big Data چیست?

در سال 2001، تحلیلگر صنعت، داگ لنی (که اکنون با گارتنر کار می­ کند)، Big Data را به صورت سه V تعریف کرد: حجم (Volume)، سرعت (Velocity) و تنوع (Variety)

حجم: افزایش در میزان داده

سرعت: افزایش سرعت تولید داده های ورودی و خروجی

تنوع: افزایش محدوده تنوع و منابع داده

در سال 2012 گارتنر تعریف جدیدی ارائه کرد:" داده های بزرگ، حجم بالا، سرعت و شتاب بالا و تنوع بالایی از داده های اطلاعاتی هستند که نیازمند شکل جدیدی  از پردازش هستند تا بتوانند تصمیم گیری را بهتر کنند، بینش جدیدی را کشف کنند و نیز فرایند ها را بهینه نمایند."

علاوه بر این مفهوم جدیدی به نام صحت (veracity) نیز به ویژگی های داده های بزرگ افزوده شد تا بتواند آن را بهتر توصیف کند.



تصویر مرتبط



  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر

    git چیست ؟

    فرض کنید که شما برنامه نویسی میکنید و فایل های شما به مرور زمان زیاد میشن. به دلایل مختلف ممکنه که شما فایل های خودتون رو از دست بدید (پاک بشه) مثلا ویندوز خراب بشه هاردتون بسوزه  یا اینکه یه جا از برنامه نویسی اشتباه کنید و بخواید برگردید و همه اشتباهات خودتون رو پاک کنید  حالا اگه چندین فایل رو اشتباه برنامه نویسی کرده باشید دیگه اعصاب میخواد تک تک فایل ها رو به عقب برگردوند و کدهای اشتباه رو پاک کرد.

    فرض کنید شما به صورت تیمی برنامه نویسی میکنید, مثلا ۱۰ نفر یه شرکت افتتاح کردید و قراره روی یه پروژه برنامه نویسی کنید! امکان داره کداتون قاطی پاتی بشه , حتی بعد از اینکه هر نفر یه فایل رو تغییر میده باید این فایل رو به اون ۹ نفر دیگه بده تا بقیه بتونن کداشو ببینن و ازش استفاده کنن! اشتراک گذاری فایل های برنامه نویسی شده بین این ۱۰ نفر خیلی دردسر داره! شاید بعد یه مدت بخواید کدهای یکی از برنامه نویسان رو برگردونید به چند روز پیش یا اینکه به تاریخ مشخصی برگردونید (به علت اینکه جایی اشتباه کرده یا برنامه نویسیش مشکل داره).

    گیت (Git) شما رو از همه ی دردسر هایی که در بالا گفتم نجات میده :)
    تصویر مرتبط


  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر

    فناوری های پوشیدنی

    رایانه‌های پوشیدنی(Wearable computers)، رایانه‌ای می‌باشند با قطعات کوچک الکترونیکی که در زیر یا روی لباس کاربر قرار گرفته و اطلاعات خاصی از بدن فرد را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این دسته از رایانه‌ها برای برنامه‌های کاربردی که نیاز به محاسبه دارند طراحی شده‌اند.

    ویژگی این کامپیوتر های پوشیدنی به دو دسته ی ویژگی های فیزیکی و کارکردی تقسیم می شوند.ویژگی فیزیکی سیستم های پوشیدنی اشاره به وزن کم سیستم ها و زیبایی آن ها دارد.در حال حاضر اغلب رایانه های پوشیدنی درون لباس ها و لوازم جانبی افراد مخفی شده اند و همراه آن ها یکپارچه می شوند.ویژگی کارکردی سیستم ها اشاره به چند کارکردی بودن و قابلیت تنظیم با برنامه های مورد نیاز کاربران را دارد.

    نتیجه تصویری برای فناوری پوشیدنی



  • ۰ پسندیدم
  • ۱ نظر

    Mash Up

    Mash Up در لغت به معنای مخاوط کردن است. ها انواع مختلف دارند که معروف ترین هاش عبارتند از:

    map mashup
    photo Mashup
    search Mashup
    video Mashup
    travel Mashup
    social Mashup
    music Mashup
    news Mashup
    messaging Mashup

    مثلا با ترکیب آدرس و تصویر شعبات مختلف بانک از طریق google maps یک map mashup ایجاد میشود و یا معمولا به یک آهنگ ایجاد شده توسط ترکیب دو یا چند اهنگ از پیش ضبط شده music mashup گویند.

    مشاپ در مفاهیم وب به وب سایت ها و برنامه های کاربردی گفته میشود که از ترکیب سرویس ها و امکانات موجود دو یا چند سروریس دهنده ایجاد می شود. در واقع داده ها و سرویس های چند منبع را به صورت یکپارچه در می آورد. از آنجایی که روز به روز تعداد سرویس ها ی موجود در منابع مختلف رو به افزایش است با mashup  و ترکیب سرویس ها می توان به خدمات کامل تری دست یافت.

     

    نتیجه تصویری برای ‪mashup‬‏

  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر

    معرفی seo

    اگر به دنبال کار در حوزه‌ی کامپیوتر هستید حتما در آگهی‎های همکاری با جمله‎ی " به یک سئوکار نیازمندیم" زیاد برخورد کردید.در این مطلب می خواهم شما را با سئو آشنا کنم. اینکه بدانیم کارایی سئو (SEO) چیست؟ اصلا چرا باید به سئو اهمیت بدهیم؟



    نتیجه تصویری برای ‪seo‬‏


  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر

    بازار عمودی چیست ؟

    یک بازار عمودی بازاری است که در آن تقاضا منحصرا از یک صنعت به‌خصوص ارائه می‌شود و یا تنها قشر خاصی از مردم طالب محصولات آن بازار هستند. شرکت‌هایی که از تاکتیک‌های بازاریابی عمودی استفاده می‌کنند، محصولات خود را برای قشر معینی تولید می‌کنند و یا تلاش دارند تا محصولات کنونی خود را برای آن دسته از مشتریان جذاب نمایند. این نوع بازاریابی برخلاف بازاریابی افقی است؛ در بازاریابی افقی تلاش بر این است که تا جای امکان محصولات یا خدمات در معرض تمام گروه‌ها و افراد جامعه قرار بگیرد و آنها جذب محصولات و خدمات شوند.

    وقتی ابرشرکت Segway تمرکز خود را به ادارات پلیس منتقل نمود، درواقع خودرویی را که قبلا به مردم عادی عرضه می‌کرد را از بازار عادی برداشته، و صرفا مواد بازاریابی‌ای را ایجاد نمود که آن خودرو برای ادارات پلیس جذابیت داشته باشد. با این کار توانست توجه و بودجه‌ی بازاریابی خود را بر هدف معینی متمرکز کند، نه اینکه منابع خود را با اتحاذ راهبرد بازاریابی افقی و تداوم عرضه‌ی محصول خود به بازاری که مشتری برایش نیست هدر دهد. 


    https://www.chetor.com/wp-content/uploads/2017/12/92185.jpg



  • ۰ پسندیدم
  • ۱ نظر